Sweeeeeeeeeeet dude


Det var nog lite små nervigt idag morse när jag satt på tunnelbanan påväg in till praoen kan jag meddela. Men det var faktiskt ingenting att oroa sig för egentligen det var bara att dra på ett extra kol med smilet och hänga med i svängarna, ett säkert kort. Dagen levde så gott som upp till mina förväntningar och jag kan inte vara något annat än nöjd med min praktik plats. Det var gamlingarnas happy hour på konfektyr avdelning och varenda en utav dem var på jakt efter mintchokladen, men ajdå där tog visst happy hourn slut eftersom att det var slut på lagret. Varje gång det kom en tant haltandes med sina fräsiga kläder var mint pralinerna dem enda godsakerna som var efterlysta eller banlysta kanske?  Hjärnan gick inte precis på högvarv när de ställde sig vid kassan för att få svar på när de var ute i branshen igen. Jadu kommer troligen vara kö imorgon vid disken eftersom att vi upplyste dem om att de är ute på "marknaden" igen till imorgon eftermiddag. Får väll hoppas på att de kan behärska sig och undvika catfights kanske haha? Kan bara inte släppa tanken på att två klassiga tanter står och rivs med sina prydna naglar för att få förtur i kön och därmed ett steg närmare "ther godys." Äh vafan jag kan vara ansvarig för att sätta på någon musik som my godys eller candy shop så kör de som arbetar där på högvarv och servar alla, nejdå så kul ska vi nog inte ha det. Kommer säkert bli rätt lugnt imorgon med tanke på att det inte var påsk för allt för längesedan, de flesta kanske har tappat suget för godis men det kommer väll åter vid någon oanad tidpunkt.

Kom en aning för tidigt till praoen och gick därför in i gallerian, och köpte en flaska mineralvatten. Sedan fanns det ingeting för mig att göra än att vänta på att klockan skulle slå 10:00, vakterna var v.ä.l.d.i.g.t punktliga. Men som tur behöver jag inte vänta på att vakterna ska öppna ingångarna utan kan istället gå in igenom en annan gång, samma som de anställda resten utav praoen. Dags för mig att dra mig tillbaka nu, förtids pensionär nästa!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback