HTML Hjälp!


Eftersom att det är ett par stycken som har frågat hur jag lyckats få till min bakgrund som den är så har ni svaret här från
www.shectiy.tjejsajten.se eftersom att jag inte har en bättre förklaring på hur ni ska få resultat. Lycka till och hoppas att ni förstår, en liten del utav det iallfall hahah. Det är bara att dra in med ett blogginlägg till mig om du/ni har några frågor, arrivederci.

Nu är det jättemånga som ställt frågan: hur man ändrar banner & bakgrund.... So here we go - Petras HTML - skola del 1:

Så här ser det ut när ni klickar in er på Design, stillmall - jag har skrivit med fettext där ni ska infoga er jpeg bild! När ni laddar upp er banner som en bild i er blogg ladda upp den i pixel 700 eller 800 istället för 400 som är standard måttet.

Jag förstår om ni inte förstår - fråga, fråga! Det här är i början av stilmallen - den börjar med body!

body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #FFFFFF url(http://shecity.blogg.se/images/back_1160166811_1161898048_1163885311.jpeg);    <---- BAKGRUND
}

a {color: #ffcc99;text-decoration:none;}
a:hover {color: #ffcc99;}

#wrapper {
clear:none;
margin: 30px auto;
padding: 20px;
width: 830px;
background-color: #FFFFFF;
}

#wrapper:after {
content: ".";
display: block;
height: 0;
clear: both;
visibility: hidden;
}

p {
padding: 0px 0px 0px 0px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
}

#header {                                          BANNER!!!!!! INFOGA DIN BILD NEDAN
background: #FFFFFF url(http://shecity.blogg.se/images/pinuppa_1163884643.jpg) no-repeat  center;
padding-left: 30px;
padding-bottom:40px;
padding-top:185px;
margin: 0px 0px 20px;
width: 800px;
height: 85px;
}


Kommentarer
Postat av: Vilma

Kan inte jag få hela din modultjosan? Alltså bara för texten och bakrundskromiluxet, vore super!
Tack för förklaringen

2007-05-05 @ 00:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback